Artzam

"Buat sajalah, tunggu apa lagi, hidup hanya sekali.."


Alhamdulillah, akhirnye setelah beberapa kali kena reject oleh en Aan (editor Majalah G3), dapat jugaklah kartun aku di muatkan dalam Majalah G3 dan secara rasminya aku sekarang bergelar kartunis. Aku menggunakan nama samaran Alakazam dalam Majalah G3 ni. Jangan tanya kenapa aku pakai nama ni..hihihihi, nanti kalau ada masa aku ceta pada entri akan datang.

Sedikit info, Aku dan Dia merupakan jenis komik strip. Komik Strip ialah komik yang di baca dari atas ke bawah yang mana dalam satu muka surat memuatkan 3 cerita. Aku dan Dia mengisahkan tentang persahabatan , percintaan di alam sekolah. 

Di bawah ini adalah proses penghasilan kartun ini.

So kalau korang gi kedai ,pakat ramai2 beli Majalah G3, selain aku ramai jugak otai2 kat dalam Majalah ini contohnya Kartunis Gayour, Kartunis Bendi, Kartunis Bophairy, Kartunis Awan Wan yang femes tu dan lain-lain gak.





Artzam

Founder Matkomik - Fulltime Graphic Designer, Partime Blogger, Freelance Comic Artist and also Film Director Wannabe

12 comments :

Reader's Comments

  1. dah lama tak baca g3 .. APO lagi best

    ReplyDelete
  2. wah tahniah2, satu peningkatan kerjaya!

    ReplyDelete
  3. hebatnya:) sekalung dan segelang kaki tahniah untuk encik artzam:) nak ikut jejak encek jugaklah:)

    ReplyDelete
  4. @Sanji Ngatmi : Yup, APO mmg best, tp G3 ,Gah! Giler! Gempak! hihihihi
    @PakAir : Trimas!
    @The Shartox : Hang lg teror..hihihi
    @Nazhua anua : Jom join G3, anda memang berbakat...

    ReplyDelete
  5. err..macam mana nak hantar artwork encek artzam kat G3?mohon pencerahan..huhu

    ReplyDelete
  6. @nazha anua : email jerk editor G3 en Aan...

    ReplyDelete
  7. encek artzam ada emel encek a-an?
    komik saya tu, tengah usha nak publish dengan pts..kalau lepas la..huhu..
    btw, thanks encek art zam..

    ReplyDelete
  8. @ nazha anua : ni email en. Ann azhan@karangkraf.com,
    Oo..kolabrasi ngan Nazrey ea..bagus2

    ReplyDelete
  9. Hensem2..Tunggu kemunculan ambe pulops...

    ReplyDelete