Artzam

"Buat sajalah, tunggu apa lagi, hidup hanya sekali.."


Hai, sebagai pelukis amatur adalah amat penting untuk memerlukan banyak buku panduan teknik melukis dengan betul. Walaupun kosnya agak tinggi tapi ini semua adalah pelaburan untuk masa hadapan yang berbaloi. Aku juga belajar melalui internet terutamanya Youtube.

Buku yang aku banyak refer ialah How To Draw Manga,mesti korang pernah dengarkan. Tetapi untuk membeli buku adalah luar dari kemampuan aku tetapi ada dikalangan pengguna internet di luar sana sanggup berkongsi buku ini secara Percuma. Buku ini semua dalam bentuk PDF,walau tak sesempurna seperti buku yang asal,tetapi banyak juga membantu aku dalam melukis.




Justeru itu disini aku nak kongsikan pada korang semua,laman blog ini yang banyak berkongsi ebook How To Draw Manga serta juga software seperti MangaStudio,yee..dan sememangnya PERCUMA!!.


Bukan itu sahaja buku karya oleh Scott Mc Cloud- Making Comic serta Understanding comic pun ada.

Ok,ko boleh ke blog ini http://eddiesekiguchi.blogspot.com. Semoga pengkongsian ini dapat di manfaatkan bersama. Bye!!^^

Artzam

Founder Matkomik - Fulltime Graphic Designer, Partime Blogger, Freelance Comic Artist and also Film Director Wannabe

3 comments :

Reader's Comments